søndag 25. april 2010

Fibromyalgi

http://www.fibromyalgi.no/forside/funksjonshemmingen

Det er ikke så mye å si om dette annet enn at det er fryktelig for de som har diagnosen. Særlig fordi man hele tiden går å er redd for å bli opplevd som en syter eller en unnasluntrer.
Jeg har vurdert frem og tilbake lenge om jeg skulle legge ut denne linken eller ikke. Jeg har valgt å gjøre det fordi det kanskje snubler noen innom som kjenner noen som har sykdommen og ikke helt vet hva den er eller hva den innebærer. Vel les denne og vit at det ikke er noe "walk in the park" diagnose, eller en tullediagnose for sytepaver!

3 kommentarer:

Nancy Aadalen sa...

jeg er en av de som har denne diagnosen... så takk for at du la ut linken

Slaskepott sa...

jeg og Nancy. Det kan være genetisk blant annet, så jeg blir ikke så overrasket over å høre at du også har det. Husk også at dette er helt reelt og ikke en tullesykdom, så aldri hør på de som vil fortelle deg at dette er bare surr og sytesykdom!

Nancy Aadalen sa...

jeg har hatt noen som har sagt dette ja. hører på han som fortalte meg at jeg hadde det... Legen tok meg heldigvis seriøst..