fredag 9. november 2007

Den gode katolikk...


Jaja jeg kommer til helvete, ingen tvil om det! Barn utenfor eksteskapet som 16 åring, X antall fanterier, samboer før ekteskap. Strengt tatt å har jeg vell brutt omtrent alle regler som kunne brytes på de ti årene som gikk fra jeg sto til konfirmasjon til jeg giftet meg! Når sant skal sies så hadde jeg drev jeg vell med seriøs regelbryting både før og under konfirmasjons undervisningen min. So yes I`m a sinner, å det verste er at jeg ikke angrer så forferdelig masse heller! Led meg ikke inn i fristelsen, klarer helt fint å gå selv osv! Men vet du hva alt i alt så syntes jeg at jeg er en ganske bra person, med masse omsorg og kjærlighet i meg. Jeg gjør feil helt klart, men jeeez det er ingen målsettning for meg å være perfekt! Det vil si hadde det vært mulig å oppnå så ville jeg nok forsøkt, som den kompedative kontroll freaken jeg er. Hmmm kanskje det i seg selv er en synd!Drit og dra! Dessuten så er synd veldig veldig en klassisk "in the eye of the beholder" sak. Defenisjon av synd er ett av disse...det er umulig å komme til bunns i spørsmål. Det er klart at noen synder sier seg selv at er feil og jævelig. Men det er hverdags syndene som er vanskelige og bli enige om. Jeg tror inderlig og ærlig på at det eneste man kan gjøre er sitt beste og mer kan man faktisk ikke kreve. Av og til så er det ikke nok, men det er ikke så mye å gjøre med. Jeg feks sliter med å tilgi....jeg er veldig veldig langsint elefant av og til. Men jeg prøver å endre meg...Jeg håper jo på at når jeg blir gammel dame så kan jeg se tilbake på livet mitt uten å angre over de virkelig store syndene...
Hmm dette ble mye om noe veldig diffust, hadde planer om å skrive om noe helt annet. Men så ble det ikke sånn.
God helg alle mann alle...husk Stinky Fingers og Ronny Pøbel på Elm Street i kveld!

Slaskepott med store planer om å finne tid til noe koselig i helgen også!

Ingen kommentarer: