torsdag 13. desember 2007

Tabu...

http://www.side2.no/helse/article1492160.ece

Dette er en sånn artikkel som er både flott og veldig vond samtidig. Jeg har vokst opp med å være pårørende til personer med psykiske lidelser. Det er tungt og vanskelig. å lese de pårørende og pasient historiene nederst gjorde at jeg måtte sette meg litt på do her på jobb å gråte litt. Det er så fryktelig fryktlig feil og galt! Folk blir kalt søppel, feilmedisineres, får ikke hjelp og pårørende behandles som om de ikke eksisterer. Til alle dere jeg kjenner og er glad i! Dere har alle garantert opplevd noe liknende...hvorfor skal det være nødvendig at ALLE må oppleve å få dårlig behandling! Hvorfor skal ett av verdens rikeste land ikke ha råd til å satse på psykisk helse. Å kom ikke dragendes med at det er verre i andre land! Ja det er det, men betyr det at vi har vært flinke og oppnådd masse hittil at vi skal sette oss ned på rævva å være fornøyde? NEEEI!
Jeg har ikke noe godt svar på den ultimate løsningen, jeg er bare sint og lei meg. Å jeg etterløyser seriøst medmennesklighet i offentlige etater! Dette gjelder forøvrig ikke bare helsevesenet!
Jeg tar trikken til jobb om dagen, å på veggen ved holdeplassen i Biermansgate så står det med stor graffiti skrift "DRIT I HELSEVESENET BYGG OPERA!" syntes det passer fint akkurat nå!

Slaskepott som skriver i sinne...kanskje ikke bare lurt, men drit å dra!

Ingen kommentarer: