tirsdag 12. desember 2006

Holocaust

http://www.aftenposten.no/nyheter/uriks/article1565144.ece
Jeg hadde egentlig tenkt å legge ut et bilde fra Holocaust, men av hensyn til de som dette faktisk skjedde med og deres pårørende så lar jeg være..

Dette har jeg så problemer med å forstå...jeg forstår bare ikke hvordan man med all den kunnskapen man har virkelig kan tro at dette ikke skjedde! Når det er sagt så syntes jeg det er enda mer skremmende at leder og såkallt"viktige" mennesker faktisk betviler dette her. Jeg orker ikke å gå inn på en lengre avleggning en gang om dette her for jeg regner med at oppegående mennesker som leser dette føler det samme som meg.

Men det jeg har lyst til å snakke om er at vi blit forferdet over at man betviler at Holocaust eksisterte...men har vi tenkt så mye over dagens holocaust? Det er så mange av de at vi har IKKE lært! Du kan gå omtrent på hvilket kontinent du vil og finne konsentrasjonsleire i større og mindre grad, og ja i forkjsellige grader av misshandlig. Poenget er at det er grusomt uansett. Konsentrasjonsleirer er en skam på menneskeheten! Herregud jeg kunne skrevet i en evighet om dette her, men jeg kjenner at jeg er for sliten i hode mitt i dag.

S

Ingen kommentarer: